piątek, 27 kwietnia 2012

Cynamonowiec ???

Znaki  zapytania oznaczają,że nie jestem pewna czy moja wersja powinna się jeszcze tak nazywać. Gdy zabrałam się za pieczenie okazało się,że nie ma w domu ani ziarenka maku . Zaczęłam zatem kombinować czym go zastąpić. Ciasto smaczne , chociaż dla mnie zbyt wiele smaków posiada.




Ciasto  I 

200 g margaryny
1/2  szkl  cukru  pudru
4 żółtka
250  ml  mleka
200 g mąki
2  łyżeczki proszku
1 torebka cynamonu
4  ubite na sztywno  białka

Margarynę utrzeć z cukrem  pudrem, dodawać kolejno żółtka , mleko , mąkę przesianą z proszkiem, cynamon. Na końcu dodać ubite białka. Rozłożyć ciasto na 2 blaszki 35x25 cm, wyłożone papierem. Piec razem z termoobiegiem ok 15 minut. Placki wyszły cieniutkie po upieczeniu ok 1 cm

Ciasto  II

8  białek  ( dałam 6 )
8  łyżek  cukru
1/3 szkl pokruszonych biszkoptów  ( pominęłam  )
3/4  szkl  maku  suchego  ( u mnie wiórki i sezam )
1/2 łyżeczki proszku
2 łyżki mąki  ( dałam 5 łyżek )
kilka kropli migdałowego aromatu


Białka ubić na sztywno, dodać cukier ciągle ubijając. Później suche składniki i aromat. Wymieszać delikatnie i  wylać na blaszkę wyłożoną papierem. Upiec.

Masa

500 ml  mleka
8 żółtek    ( dałam 6 )
1 budyń śmietankowy
3 łyżki mąki pszennej
150  g cukru
250 g masła  ( dałam 200 g )
4 łyżki kawy cappuccino  waniliowego ( u mnie śmietankowe )
1 łyżka spirytusu  ( pominęłam )

Ugotować budyń , ostudzić i utrzeć z masłem. Na końcu dać cappuccino.

dodatkowo potrzebne powidła

Łączymy elementy :


                    \                  polewa                                   /
                     \           ciasto  cynamonowe                  /
                      \                  1/2  kremu                        /
                       \             ciasto  makowe                   /
                         \            1/2  kremu                        /
                          \              powidła                        /
                           \    ciasto  cynamonowe            /
                            \ ----------------------------------/


Następnym  razem zrobię krem  śmietankowy i pominę olejek w cieście II. Sam smak ciasta cynamonowego będzie wystarczający.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz