niedziela, 15 lipca 2012

Ciasto Beaty

Przepis dostałam od mojej przyjaciółki stąd nazwa. Jest to biszkopt przełożony masą budyniową ugotowaną na soku pomarańczowym z tartymi jabłkami i kremem z bitej śmietany na wierzchu. Tym razem w mojej wersji  wykorzystałam moc czarnej porzeczki. Dlaczego moc ???? Po wyrzuceniu owoców z sokownika mają one jeszcze tyle soku w sobie,że można z nich robić doskonały kompot. Wystarczy tylko zalać gorącą przegotowaną wodą. Masa na tym kompocie wyszła ciemna, aromatyczna. Jabłek co prawda w niej nie widać, ale smakuje wybornie .



Upiec  2  jasne  biszkopty


Przepis na 1 biszkopt :

4  białka
1/2 szkl cukru
4 żółtka
3/4 szkl mąki
niepełna łyżeczka proszku
1 łyżka octu
2 łyżki oleju

Upiec biszkopty i przełożyć gorącą masą :

Masa  budyniowa :

1 litr soku pomarańczowego ( u mnie kompot z czarnej porzeczki )
1/2 szkl cukru
3 budynie śmietankowe
4 jabłka starte na grubej tarce

Z litra soku odlać szklankę soku i rozmieszać w niej budynie. Resztę soku zagotować z cukrem, wlać budynie ,jabłka starte ,chwilę gotować. Ostudzić ciasto , na wierzch wyłożyć ubitą kremówkę z cukrem.
U mnie  krem ze śnieżki z galaretką

1 śnieżka
1 galaretka wiśniowa rozpuszczona w 1 szkl wody

Galaretkę ostudzić, tężejącą wlać do ubitej wg przepisu śnieżki .


Tą  masą budyniową przełożyłam też piernik i był  bardzo smaczny.


2 komentarze:

  1. Wygląda ładnie :) Ale biszkoptu z olejem i octem jeszcze nie robiłam, muszę sprawdzić :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze dodaję. Ocet daje pulchność a olej wilgotność, tak mnie nauczono :)))

    OdpowiedzUsuń